Przejdź do treści

Frigo Logistic po raz drugi testuje ciężarówkę elektryczną

Po świecie jeździ 4,5 mln ciężarówek i naczep chłodni. Transport ten odpowiada aż za 53 mld ton CO2 rocznie. Z tego powodu w stronę elektryfikacji floty kierują swoje kroki odpowiedzialne firmy z sektora transportu. Należy do nich wiodący, krajowy operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, Frigo Logistics. Tym razem firma przez dwa tygodnie testuje, na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, ciężarówkę przygotowaną we współpracy partnerskiej przez firmy Addvolt, Grupę DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandia. Pojazd to Daf XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania AddVolt PowerPack.

Po świecie jeździ 4,5 mln ciężarówek i naczep chłodni. Transport ten odpowiada aż za 53 mld ton CO2 rocznie. Z tego powodu w stronę elektryfikacji floty kierują swoje kroki odpowiedzialne firmy z sektora transportu. Należy do nich wiodący, krajowy operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, Frigo Logistics. Tym razem firma przez dwa tygodnie testuje, na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, ciężarówkę przygotowaną we współpracy partnerskiej przez firmy Addvolt, Grupę DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandia. Pojazd to Daf XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania AddVolt PowerPack.

Transport jest jednym z głównych źródeł emisji dwutlenku węgla globalnie. Elektryfikacja floty to więc kierunek coraz częściej obierany przez świadome klimatycznie firmy. Z tego powodu Frigo Logistics ponownie sprawdza opcje realizacji dostaw z wykorzystaniem w pełni elektrycznego rozwiązania chłodniczego zamontowanego na pojeździe ciężarowym. Są one realizowane we współpracy z firmą technologiczną AddVolt, globalnym liderem w dziedzinie elektryfikacji transportu. Tym razem operator przeprowadza testy dostaw ostatniej mili
z centrum dystrybucyjnego w Żninie.

Po świecie jeździ 4,5 mln ciężarówek i naczep chłodni. Transport ten odpowiada aż za 53 mld ton CO2 rocznie. Z tego powodu w stronę elektryfikacji floty kierują swoje kroki odpowiedzialne firmy z sektora transportu. Należy do nich wiodący, krajowy operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, Frigo Logistics. Tym razem firma przez dwa tygodnie testuje, na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, ciężarówkę przygotowaną we współpracy partnerskiej przez firmy Addvolt, Grupę DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandia. Pojazd to Daf XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania AddVolt PowerPack.

Elektryfikacja floty to jeden ze sposobów na ograniczenie emisji CO2, dlatego nieustannie przyglądamy się rosnącej ofercie elektrycznych pojazdów ciężarowych oraz chłodni zasilanych elektrycznie i sprawdzamy dostępne opcje. Tym razem przeprowadzamy dwutygodniowe testy z firmami AddVolt i DAF. Nasz biznes jest szczególnie wymagający z uwagi na konieczność bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego i utrzymania ujemnych temperatur, dlatego już nie mogę się doczekać ich wyników – mówi Krzysztof Pawlik, Dyrektor Transportu we Frigo Logistics. 

Testowany pojazd to DAF XD FAR Chłodnia, który dzięki przystosowaniu do stosowania paliwa HVO, umożliwia znaczne obniżenie emisji CO2 nawet o 90 proc., jednocześnie zachowując wszystkie korzyści płynące z tradycyjnego napędu, w tym znaczny zasięg.

Hydrorafinowany olej roślinny (HVO) uważany jest za najbardziej ekologiczne paliwo na rynku do pojazdów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. HVO jest produkowany z odpadów
i tłuszczów pochodzących z przemysłu spożywczego i gwarantuje redukcję ogólnej emisji CO2 (od produkcji do użytkowania) nawet o 90 proc. – w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. Wszystkie modele nowej generacji DAF są gotowe do korzystania z tego paliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

Pojazd DAF jest wyposażony w przyjazny środowisku, nieinwazyjny system elektryczny typu plug-in hybrid, który zasila agregat chłodniczy w pojeździe. Wykorzystuje w tym celu baterię litowo-jonową, która może być ładowana z gniazda lub doładowywana generatorem kinetycznym AddVolt z energii odzyskiwanej podczas ruchu pojazdu.

W rozwiązaniu, w którym łączymy pracę agregatu chłodniczego z rozwiązaniem Addvolt PowerPack z generatorem kinetycznym, praktycznie całkowicie eliminujemy wykorzystanie paliwa do celów pracy agregatu, zapewniając autonomię chłodniczą nawet na 8 godzin pracy. W efekcie znacząco redukujemy koszty eksploatacji i równocześnie ograniczamy emisję CO2, a także poziom hałasu, co wpływa korzystnie nie tylko na kierowców, ale również na mieszkańców osiedli, w których auta są rozładowywane, często w godzinach porannych. A to wszystko jest w pełni zilustrowane w telematyce MyAddvolt, dedykowanej do informowania zarządcy floty o realizowanych oszczędnościach – mówi Sławomir Olijarczyk, Sales & Business Development Poland w Addvolt.

Frigo Logistics dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad
4500 punktów w całej Polsce. Firma posiada dziesięć centrów dystrybucyjnych, a obecne jest w trakcie realizacji planu inwestycyjnego o wartości 200 mln zł, który zwiększy możliwości dystrybucyjne w najbliższych latach.

1 komentarz do “Frigo Logistic po raz drugi testuje ciężarówkę elektryczną”

  1. Bardzo ciekawe rozwiązanie. Fascynujące, że innowacje w obrębie łańcucha dostaw to obszar największych przewag konkurencyjnych wielu przedsiębiorstw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *